Kamis, 19 November 2015

Home Pemulihan semula jadi untuk kanak-kanak

Home Pemulihan semula jadi untuk kanak-kanak

Setiap hari terdapat lebih dan lebih banyak produk terdedah kepada mengandungi bahan kimia yang boleh mempunyai kesan buruk ke atas kesihatan anak-anak kita. Tidak hairanlah bahawa ramai ibu bapa kini beralih kepada lebih ubat semula jadi untuk kanak-kanak? Anda tidak dapat memastikan apa toksin yang anda mendedahkan anak-anak anda jadi mengapa tidak berpegang dengan beberapa cuba dan benar ubat semula jadi untuk kanak-kanak. Budaya di seluruh dunia telah bergantung pada rawatan semula jadi untuk berabad-abad.

Sakit tekak

Campurkan 1 sudu besar setiap madu dan jus lemon. Berikan satu sudu kecil pada satu masa seperti yang diperlukan. (Honey tidak disyorkan untuk kanak-kanak di bawah satu)

Madu telah dikenali berabad lamanya mempunyai banyak manfaat kesihatan. Ia adalah menenangkan dan mengandungi ciri-ciri anti-bakteria. Lemon juga diketahui mempunyai banyak faedah kesihatan, antaranya, ciri-ciri anti-bakteria. Sama ada ini juga boleh ditadbir secara berasingan, satu sudu teh madu boleh diberi ke atas jus sendiri atau lemon yang boleh dicampur 1: 1 dengan air dan gargled.

Batuk

Letakkan beberapa titik minyak kayu putih di belakang (atau anak anda) tangan anda dan telah mereka menyedut bau.

Eucalyptus dikenali untuk membantu batuk dan terkandung dalam banyak ubat over-the-counter batuk. Ia mengandungi eucalyptol yang melawan bakteria dan melonggarkan kahak.

Sakit kepala

Sakit kepala menenangkan herba, marjoram, pudina, lebah balsem, bunga ros atau bunga cengkih boleh diletakkan di dalam kantung kecil, dibalut dengan kain kapas atau dijahit ke dalam bantal persegi kecil. Gunakan hanya satu atau dua daripada herba pada satu masa atau bau akan menjadi terlalu besar.

Salah satu cara yang paling mudah untuk membantu sakit kepala adalah dengan hanya meletakkan kain yang lembap atau kain sejuk ais diisi di dahi anak anda.

Dalam kedua kes, kunci kepada kejayaan semakin anak anda untuk berehat supaya ubat yang boleh memberi kesan. Selalunya, menyanyi, membaca atau memberitahu mereka cerita yang merupakan gangguan yang cukup untuk melegakan sedikit ketegangan yang cukup lama untuk herba atau ice untuk mula bekerja.

Sakit telinga

Tiada perkara yang menyakitkan untuk kanak-kanak yang sakit telinga yang. Salah satu kaedah yang berikut dapat membantu untuk mengurangkan ketidakselesaan anak anda.

- Warm sedikit minyak masak dan meletakkan beberapa titik ke dalam telinga (selalu memeriksa suhu minyak di pergelangan tangan sebelum memohon).

- Gunakan pengering tamparan, ditetapkan pada rendah, dan tahan kira-kira satu kaki dari telinga.

- Memanaskan sedikit minyak bayi dan meletakkan beberapa titik dalam bulir itu.

Tumbuh gigi

Tumbuh gigi amat menyakitkan, masa yang menakutkan untuk bayi anda. Ubat-ubatan ini mungkin membantu meringankan kesakitan mereka dan membantu mereka (dan anda) mendapatkan rehat sedikit yang amat diperlukan.

- Tuala kecil beku. Basahkan kain penyeka muka dan pembekuan itu, ia lebih lembut pada gusi daripada kedai membeli tumbuh gigi cincin.

- Minyak cengkih adalah sangat kuat, tetapi pasangan yang jatuh dicampur dengan 2 sudu besar minyak zaitun atau grapeseed akan membantu melegakan tumbuh gigi sakit.

- Ekstrak Vanilla memanaskan gusi dan mempunyai kesan menenangkan, (apatah lagi ia berbau lazat)

Penyakit kereta, sakit perut, loya

Bancuh teh dengan sudu teh halia dicincang dalam 4 oz air mendidih, curam empat atau lima minit. Madu boleh ditambah untuk meningkatkan rasa. Setelah sejuk mempunyai anak anda minum 30 minit sebelum menaiki kereta. (Tidak disyorkan untuk kanak-kanak di bawah 2) Jika anda mempunyai masa yang keras mendapatkan anak anda untuk minum teh, anda juga boleh cuba menambah hanya halia diparut kepada sudu kecil madu.

Ginger biasanya dikenali sangat berkesan terhadap semua jenis loya dan gerakan-penyakit.

Ini ubat semula jadi untuk kanak-kanak tidak bermaksud untuk menggantikan mencari bantuan perubatan apabila keadaan memerlukan untuk itu, mereka hanya cara untuk membantu untuk melegakan kesakitan dan ketidakselesaan yang disebabkan oleh setiap hari, penyakit ringan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar