Kamis, 19 November 2015

Sendi yang sihat dan Tulang Dengan Ayurveda

Sendi yang sihat dan Tulang Dengan Ayurveda

Berapa ramai daripada kita berasa bahawa lutut sengit apabila berdiri dari bahawa kedudukan berlutut? Atau merasa sakit rasa pedih ketika berjalan selepas duduk atau mencangkung untuk masa yang lama? Sebahagian besar dari kita telah mengalami beberapa jenis sakit sendi pada satu titik atau yang lain. Pergerakan bebas daripada tangan, kaki anda, atau jari dalam arah yang berbeza mencerminkan pelbagai normal bersama itu gerakan. Pada permulaan kekakuan sendi, jarak di mana dikurangkan dan sendi anda tidak bergerak juga seperti biasanya. Artritis adalah salah satu ciri yang paling biasa kekakuan sendi dan jika tidak dirawat, boleh menyebabkan ke dalam banyak kesakitan dan ketidakselesaan.

Yang disebabkan oleh keradangan pada synovium, lapisan, sakit sendi sendi juga boleh disebabkan oleh banyak jenis kecederaan atau keadaan. Keadaan perubatan lain juga boleh menyebabkan kekakuan sendi, seperti penyakit tulang, kanser, trauma bersama, atau berlebihan sendi. Lain-lain faktor yang mungkin menyebabkan kekakuan sendi adalah seperti berikut: -

•    Artritis reumatoid
• Osteoartritis
• Polymyalgia Rheumatica (PMR)
• Fibromyalgia
• Jangkitan virus

Terdapat beberapa gejala yang berkaitan dengan kekakuan sendi. Kebanyakan gejala biasa ialah sakit teruk pada sendi, pergerakan terhad, bunyi sendi, dan kekakuan pada waktu pagi atau malam, kesukaran untuk sambungan lengkap sendi dan bengkak pada sendi yang terjejas.

Kekakuan sendi boleh dirawat dengan beberapa cara mengikut jenis, organ yang terjejas dan faktor menyebabkan kekukuhan. Walaupun sebahagian daripada syarat-syarat ini boleh dirawat dengan bantuan terapi fizikal, senaman dan ubat-ubatan, bukan steroid ubat anti-radang juga digunakan untuk merawat kekejangan sendi. Jika kekakuan sendi berterusan, maka ia akan dinasihatkan untuk melawat doktor. Langkah-langkah berikut boleh diambil di rumah untuk mencegah masa depan dan rawatan tepat pada masanya masalah ini menjengkelkan: -

• Pergerakan / Latihan
• Rawatan haba kawasan yang terjejas
• Peregangan untuk menjaga sendi mudah alih dan badan fleksibel
• Urut untuk penyaman keseluruhan badan

Ayurveda juga menawarkan ubat semulajadi dan amat berkesan untuk ketegangan sendi. Herba semulajadi dan segala tambahan menyediakan bantuan yang berkesan kepada pesakit. Ayurveda percaya kepada penggunaan makanan dan herba terpilih untuk rawatan sendi tegang. Bersama-sama dengan ini, diet detoksifikasi, penggunaan enema / pembersihan kolon, penggunaan minyak herba, perubatan atau keperluan dan Terapi haba juga disyorkan. Salah satu rawatan Ayurveda terbaik sendi tegang disediakan oleh RumoCare. Ini tambahan herba semula jadi adalah formula herba anti-keradangan yang membersihkan badan, melegakan kesakitan dan kekakuan oleh penyingkiran toksin dan meningkatkan metabolisme penghadaman. Formula herba datang tanpa kesan sampingan buatan manusia steroid. Ia membersihkan tisu tulang toksin, menguatkan tulang, dan meningkatkan fleksibiliti dalam sendi.

Perubatan ini untuk peringkat umur diberikan penyelesaian yang berkesan untuk semua masalah kesihatan yang berkaitan manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar