Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah Anda

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus Bahawa Anda Boleh Cuba di Rumah Anda

Salah satu jangkitan yang paling biasa yang berlaku di seluruh dunia adalah jangkitan sinus. Jangkitan ini adalah disebabkan kerana serangan dalam sinus atau rongga sekitar hidung. Ia boleh membawa kepada beberapa penyakit hidung seperti pernafasan, masalah pernafasan, demam panas. Selesema jika penginapan selama lebih daripada 4-5 minggu ia boleh dilambangkan sebagai jangkitan sinus. Sinus adalah gangguan yang sangat biasa di seluruh dunia mencecah hampir 17% daripada penduduk di seluruh dunia. Beberapa ubat-ubatan rumah semula jadi untuk Sinus boleh menjadi benefisiari kerana ia boleh membuat untuk mengurangkan jumlah jangkitan.

Salah satu rawatan rumah tertua jangkitan Sinus merawat pesakit dengan wap. Air rebus dan stim sedang disedut. Muka boleh ditutup dengan kain untuk membuat stim tersebar untuk memberi kesan yang maksimum. Seseorang yang boleh menarik nafas lega segera selepas kesan wap. Vicks Vapo sapu juga boleh ditambah kepada air untuk memulakan rawatan. Lemonade boleh diminum untuk membatalkan kesan Resdung. Lemon kaya dengan Vitamin C buah mempunyai kesan anti-virus yang boleh mengurangkan jangkitan sinus.

Jangkitan sinus boleh menyebabkan kerengsaan dan mungkin menyebabkan beberapa kerosakan dalam otak. Kesan-kesan mungkin menyebabkan beberapa penyakit kronik yang serius. Jangkitan sinus mempunyai beberapa tanda-tanda awal seperti sakit kepala, hidung tersumbat, bengkak gusi, rahang. Rawatan jangkitan ini terdiri daripada beberapa rawatan antibiotik yang berpanjangan dan merawat pesakit dengan aspirin. Tetapi rawatan rumah semula jadi boleh azam membuat pesakit melihat melalui masalah awal.

Apple Cider Vinegar adalah salah satu produk yang paling tua yang boleh digunakan untuk menyembuhkan jangkitan sinus. Pengambilan di juga sangat mudah sudu 3-4 Apple cider cuka dicampur dengan air. Campuran ini tidak boleh menyembuhkan seluruh jangkitan tetapi pasti ia boleh membantu batuk ringan dan sejuk mengurangkan kesannya. Keputusan yang positif dapat dilihat jika proses itu diteruskan sehingga seminggu. Oregon limau gedang boleh cuba untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Herba kecil boleh menjadi amat berkesan merawat apa-apa jenis jangkitan.

Minyak zaitun mempunyai banyak kelebihan hartanah penyembuhan minyak zaitun telah dikenali untuk peringkat umur. Sedikit Minyak zaitun boleh disapu di tapak tangan yang diletakkan di kawasan muka dan sekitar hidung untuk memulakan kesan. Oregano Oil boleh membantu dan boleh memberikan secara semulajadi memerangi jangkitan sinus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar